Thursday, August 11, 2011

sedehh kod..:)

BERMULANYA DISINI ~ :)
ada 3 org sahabat si A,si B, dan ci C ..yg tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat..pada suatu petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali bari bertugas untuk pulang ke rumah..dilihatnya ramai org sedang berkerumun di hadapan lif.rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi..


si A : aduhh..bikin binggung kpale ..lau nk naik tangge larat ke??
si C : aku rase baik kita naik tangge jelah..kite pon taktau bile elektrik akan ada balik..
si A : aku ade 1 idea..kita naik tangge sambil bercerite..tapi kite crite yg sedih2 je lahh..sebab kalau kita cerite yg lawak nanti kite akan terasa sesak nafas sbb kite ktawe..biar kite srius dgar cerite..mereka pon bersetuju..so mereka pon mulalah melangkah kaki menaiki tangga untu ke tingkat 60..si Amula bercerita..
si A : aku mase kecik punye lah sedih dlm sejarah hidup aku..aku membesar tampa bapa..bapaku meninggal semasa aku dalam kandungandr kecil aku..blaa..blaaa..blaa...


punye lah sedih mereka mendegar ceritasi A ..sampai meleleh2..sedar tak sedar mreka dah pon sampai di tinggkat 20..mereka brhnti sekejap..bkn krana penat..ttpi  brhnti untuk lap air mata mereka..kemudian mreka kmbali menaiki tangga sambil si B pula bercerita..
ci B : sjarah hidup aku lagi sedih..semase umur aku 5 tahunkedua ibu bape ku mninggal dunia dalam kemalanganjalan raya..aku dibesarkn oleh abg sukung aku saje yg masetu umurnye br 15 tahun..abg sulung aku tak bersekolah dan die berkerja untuk menyara aku dan adik bradik ku..adek bradik aku ade 4 orang..blaa..bla...blaa.....
sekali lagi mereka brtiga meleleh2 sedih..punyelah lame crita ci B dgan tak sdar mreka dah sampai ke tingkat 55..hanye tinggal 5 tingkat aje lagi..sambil melangkah tangga yg ke 56,si C mula mnyampuk...


si C : alaaaa.korg punye cerite tak sedih lagi..crite aku lagi sedihh punyeee..
si A : kau ade sejarah hidup sedih jugak ke??
si C : emmmmm.mungkin hari ni dalam sejarah..
si B : cerite aje laerrr..kte tgal 4 tingkat jer lagi ni..
si C : aku sedihh sebab...KUNCI RUMAH KITE AKU TERTINGGAL DALAM KERETE..uwaaaa...
moral of the story?jangan angap sjarah hidup kite yg paling sedih..pdhal ade lg insan lain yg mgalami sejarah hidup yg lebih pahit dan pedih... TAMAT :)

2 comments:

Naziera Nasier said...

hahahaha , sengal la . beriye-2 aku bace story koe , last-2 aku yg gelak sowg-2 , haha . ape pown x boley la . :))

nanatecikx said...

haha . sdeh kan kn? ko nangis tak time bace nih? huhu^^