Friday, November 11, 2011

seorg wanita dan seorg ibu yg cantik~



Satu hari seorang kecil laki-laki bertanya kepada ibunyaa.. " ibu knpe ibu menangis??"
" Kerana ibu seorang wanita..
Sy tak mgerti..kata si anak.
Ibu hanya memeluknya dan berkata.."dan kamu tak akn pernah mengerti nakk..

_Kemudian anak itu bertanya kpda ayhnyaa knpa ibu selalu menagis tanpa alasan..
" Semua wanita selalu menagis tanpa alasan.. hanya itu yg mampu ayah katakan.
_Anak lelaki itu merasa tidak puas hati dgan jawapan yg tlah diberikan oleh ayahnyaa.dan dia ttp ingin tahu alasan mgapan seorang wanita mngis dan mgapa ibu sering mnagis..

Pada suatu hari anak kcikl itu mimpi bertemu tuhan.dan dia bertanya kpda tuhan.."tuhan,mengapa wanita begitu mudah menangis??

Tuhan berkata "Ketika aku menciptakan seorang wanita..ia diharuskan untuk menjadi seorang yg istimewa"
aku membuat bahunya cukup kuat untuk mnompang dunia..namun,harus ckup lembut untuk memberi knyamanan..
" Aku memberika kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan ank dan menerima penolakkn yg datang dr anak anknyaa."
" Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika org lain menyerah dan mengasuh keluarganya dgan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh"
'' Aku memberinya kekuatan untuk mndukung suaminya ketika suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk mlindugi hatinyaa"
" Aku memberinya kbijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yg baik takkn pernah mnyakiti hati istrinyaa,ttpi kadang2 menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"
" Dan akhirnya aku memberikan 'AIR MATA' untuk dititiskan..ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bila2 masa pun yg dia perlukan"
''Ankku.apa kau tahu? kecantikkan seorg wanita bukan lah dari pakaian yg dipakainyaa,bukan juga ssuk tubh yg ditampilkan,atau bgaimana ia mnyisir rambutnyaa."
"kecantikkn seorg wanita harus dilihat dari matanyaa.krana itulah pintu hatinya tmpat dimana hati itu ada.''
Anak laki-laki itu bangun dari tidurnya dan segera pergi  mencari ibunya..akhirnya dia sedar selama ini krana cinta lah alasan seorg ibu sanggup berkorban dan mnitiskan air mata demi ank yg dia cintai..

:: kalian . ingatlah bahawa kita kadang2 tidak mnyedari ada cinta yg benar2 tulus yg ada di skitar kita juga mungkin ada dihadapan kita sekarang.jagan sampai satu hari nanti kita benar2 kehilanggan cinta tersebut.hargailah ia~

artikel : cinta ttg seorg wanita yg cantik(a story of a beautiful woman) ini untuk mgucapkan trima kasih kpda semua wanita dan semua ibu2 yg telah tlus mencintai..teruskan prjuangan anda dlm hidup^^

No comments: